0651-495 11 | Öppet för boende | info@harsa.se

Spårkort - några frågor & svar

Varför köper man spårkort?

Vi är en privat anläggning som behöver ta betalt för att täcka kostnaderna för att se till att ni får åka längdskidor i så bra spår som möjligt. Den pengen ni betalar för att åka i våra spår ska täcka omkostnader som röjning av spår sommartid, maskiner, bränsle, personal och arrende till dom markägare vars mark vi använder oss av.

Var köper man spårkort? OBS! I skiduthyrning och reception så betalar man med kort eller kontanter. 

Receptionen & Skiduthyrningen – bästa alternativen om man vill ha ett kvitto på sitt köp för att använda sig av friskvårdspengen.  Kassakvittot går att använda som friskvårdsunderlag.
Swishstationer utomhus – på ett flertal ställen så finns det färdiga QR-koder att använda sig av om man vill köpa dagskort. När man har Swishat så finns det en låda utanför Skiduthyrningen där det finns spårknappar med dagens skidåkardatum på. Önskar man köpa andra varianter av spårkort så får man göra det i Receptionen eller Skiduthyrningen.

Vad finns det för typ av spårkort och vad kostar det?

Kolla in fliken prislista och klicka på spår 22/23.

Kan jag uppgradera mitt dagkort till ett säsongskort?

Ja, det kan man om man kommer tillbaka samma dag man har köpt dagskortet.

Hur länge räcker ett säsongskort?

Vid köp av säsongskort så räcker det från när vi får igång skidspår tills dess att vi inte spårar något mera för säsongen.

Öppettider i Receptionen:
Dagligen (ej julafton) vid vintersäsong kl 8 – 17

Öppettider Skiduthyrning:
Torsdag-Söndag vid vintersäsong kl 8-16. Lunchstängt 12-12.30.
Övriga tider efter överenskomelse.

Återköp av köpt spårkort gäller ej.